lørdag 3. desember 2011

Mørketid


 I desse mørke tider er det godt å hente fram litt lys til å pynte med:)
Eg er ikkje spesielt religiøs av meg, men eg har likevel adventsstjerner og -stakar.
Det er vel meir tradisjon enn religion for meg, dette med pyntinga til jul.
Og jul feirar vi jo også, men utan det kristne budskapet.
Litt rart, men verden er no ein rar plass...


Av og til blir eg overraska over kven som er inne og les bloggen min.
I går kommenterte junior at eg måtte oppdatere profilen min.
Hæ, kva sa du?!
Jo, eg hadde gløymt å oppdatere alderen hans i den delen av profilen som er skrive på engelsk!
Så no er det retta opp:)


Ha ein triveleg lørdag!


 
 

10 kommentarer:

Smått og Stort sa...

Så fint du har pynta til advent♥ Ventetiden til jul gjør iallefall at jeg kommer meg gjennom denne mørke, triste måneden på høvelig vis :) Snart snur sola- hurra!! Fine lysmansjetter- har du heklet de sjøl?

SOLSAUM sa...

Mørketid = levande lys og kos;o)

Også eg la merke til dei flotte lysmansjettane dine, finns det oppskrift på dei.....;o)

God helg!

Solklem

Petra / Popetotrora sa...

Härliga ljusmanchetter! Kul med lite andra färger än bara traditionellt rött till jul. :-)

Randi sa...

Hei! Koselige lys hos deg, husker lysmansjettene fra i fjor :) Moro at junior er innom å følger med da! I dag var det da jammen pakke i posten fra deg, igjen! Tusen tusen takk! Så fint stoffet var!! Kortet har blitt hengt opp:) Blitt brevvenninner på rett vi når :D Ha en fin lørdagskveld! Klem fra meg.

Sonja frå Sunnfjord sa...

Ja, desse lysmansjettane hekla eg i fjor. Ganske enkelt: Luftmasker til passe stor ring, ei fastmaske i ringen, 5 luftmasker, to fastmasker i ringen, 5 luftmasker...til så mange spissar du ynskjer, avslutt med ei fastmaske i ringen. Eg har brukt tjukk bom.tråd, og dobbel tråd der eg hadde tynn tråd. Trur eg stiva med potetmjøl og spente mansjettane opp til tørk. Håpar dette var forståeleg:)

Gunnhild sa...

Fin pynt til advent!
selv synes jeg at det blir litt rart å feire jul, kun for tradisjonens del, og ikke for budskapet, men sånn er det vel blitt for mange?
digger den heklede pynten ;)

gult hus i svingen sa...

Nydelige lysmansjetter, Sonja, jeg kan tenke meg å hekle sånne til vår adventsstake:) Hvor fant du oppskrifta?
Ja, disse juniorene følger med på alt altså;)

klem fra Trine:)

Min lille interiør og hverdags dagbok sa...

Så artige lysmansjetter du har laget, takk for tipset :)
De 2 juletreene var kjempe fine,slike kunne jeg ha tenkt meg,hvor kommer de fra ?
Ha en koslig 2.søndag i advent
-Beate-

Signe sa...

Jeg er akkurat som du, jula er lite religion og mye kos, familie, barndomsminner og tradisjon :)

Klem og en finfin adventssøndag til deg!
PS: Digger den gule mumi posen ;)

~Signe

Unknown sa...

Kjempesøte lysmansjettar! :) Slike må eg òg lage etterkvart :)
God adventstid til deg og dine :)
Klem, KristiN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...