tirsdag 5. juni 2012

WIP.....



 .....eller så mykje progress har det vel ikkje akkurat vore, hehe:)
Men det tek til å likne noko, dette vesle hekleprosjektet mitt.
Eg får kanskje avslutta det i kveld, og lagt det i strekk til i morgon.
 


Rhododendron er ein av mine favorittar i hagen, og eg tek inn store bukettar av dei.
Denne skal klippast ned no etter blomstringa, så eg kan klippe av alt eg vil med god samvittighet.
Eg likar å fornye plantane etter nokre år dersom dei blir stygge i veksten. 
Ellers brukar eg gjerne å ta greiner som stikk litt ut o.l.


Ha ei finfin veke!



My small crochet work in progress.
Beautiful rhododendron flowers from my garden.
Have a nice week!


  
 

13 kommentarer:

Skjerstad sa...

Rhododendron er absolutt på sitt beste nå :)
Vi begynte å plante ned Rhododendron for 4 år siden, og hvert år blir det stadig flere ;) Gleder meg til de blir så store at jeg kan klippe av ei "vill" gren og ta med inn ;)
Spent på ditt hekleprosjekt !

Klem fra Janne

Unknown sa...

Spennende å få se hekleprosjektet ditt når det blir ferdig. Rhododendron er flott når den står i fullt flor. Vi har to, men den ene er ikke så fin i fasongen. Kan jeg altså beskjære den når blomstene visner?

Petra / Popetotrora sa...

Underbart vackra blommor! Vi har en stor rededendron-buske utanför porten och jag är sååå sugen att smyga ut mitt i natten och stjäla några kvistar och ta in. :-)

Mitt lille roterom sa...

Så lekker rhododendron - tror aldri jeg har sett den fargen.
Rett og slett nydelig :)
Og som de andre her er jeg spent på å se nærmere på hekleprosjektet ditt i bakgrunn!

Fortsatt finfin kveld og uke til deg også :)
Klem!

Venke Synnøve sa...

Kjekt innlegg, om noko som eg lurte på nettopp idag. Rhododendron og beskjæring :)
Skal jammen klippa og ta inn eg òg :)

Ha ei fin veka vidare :)

Fragmenter sa...

Rhododendron er nydelig! Har noen i hagen her, men jeg får de ikke helt til. Kanskje det er jorda som ikke er sur nok?? Syns rhododendronen er så mye frodigere i vestnorge enn her på Østlandet også.
Spent på å se heklinga di! Og en liten bekjennelse til slutt; det er HAN som tørker opp, ja... Han er mye ivrigere på husarbeid enn meg:)
Klem

Astri sa...

Looking forward to seeing this project. I am sure it will be fabulous!

Irene [Gi det videre] sa...

OJ, jeg skimter herlige farger bak blomsterprakten! Spent... ;-) Jeg har faktisk også en rhododendron i hagen som strutter akkurat nå. Den er cerise/rosa, som jo er litt "min" farge (men ikke på klær, altså! ☺). Ante ikke at den burde klippes ned, har så lite greie på sånt. Hvor mange år bør det gå mellom hver gang? Tusen takk for enda flere fine ord hos meg, forresten. Nå er det sikkert jeg som gjentar meg, men jeg setter virkelig stor pris på hver eneste kommentar du legger igjen. Klem tilbake.

KariL sa...

Rhododendron er også ein av mine favoritter. Nydelig farge på din.
Har sjølv diverse sorter både høge og lave. Ei glede når dei sprett med all si fageprakt.

KariLklem :)

Berit sa...

Så flott bilde av en nydelig Rhododendron. de er virkelig vakre de blomstene. Ha en flott kveld

Duse Pasteller sa...

Jeg har sneket med meg hjem noen av de maaange rhododendron som finnes her i Bergen! De er så fine:) Og finfin bakgrunn også!;)
klem

Irene [Gi det videre] sa...

Gjør gjerne et lite innlegg når du beskjærer! Jeg har alt å lære, og kanskje det er flere "dummies" som meg der ute? ;-) Se ellers innlegget jeg la ut nå i kveld. Håper du ikke har noe imot å bli litt "hedret" for at du har heiet meg framover. ☺☺☺

Kristine sa...

Herleg farge på rhododendronen! Vi hadde tre svære slike utanfor kjøkenglaset i barndomsheimen min... Men dei måtte "bøte med livet" for nokre nye og mindre! Men det er no planta nye:-)
So spennande det blir å sjå hekle prosjektet! Slikt likar eg:-)

Eg fekk omsider rota fram ein pc, slik at eg fekk ordne det kommentar greiene! Takk for hjelpa!

Ynskjer deg ei fin veke vidare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...