tirsdag 24. april 2012

Klutar til kjøkkenet



Då eg reiste med ekspressbåten til og frå Bergen i helga, 
vart det litt hekling undervegs.
Turen tek 2,5-3 timar.
Eg klarte å få hekla nesten to klutar, og reisa gjekk som ein vind.
 


Eg har hekla to klutar i bølgemønster av stavar.
Kluten over her er eg mest fornøgd med, både med fargane og mønsteret.
Den er hekla i halvstavar, kun i bakre maskeledd.

Eg har brukt diverse bomullstråd som eg hadde liggandes.
Tråden hadde litt forskjellig tjukne, så eg får sjå
 kva som fungerer best i bruk. 


Sonja


 

12 kommentarer:

drudeblaa sa...

Så fine. Lekre farger!
Klem, Drude

BoHo sa...

Nydelege fargar på klutane!
Kjekt å pynta opp litt på kjøkkenet:-)

Irene Fossen sa...

Du mener vel ikke kluter som i kjøkkenkluter - det vil si, at disse vakre hekleverkene skal skylles, vris og brukes til å tørke av disker?!? Kunne ALDRI falle meg inn! Men som pyntekluter pent hengt opp - DET kan jeg se for meg. Herlige farger du valgte. God kveld til deg. ☺

Fragmenter sa...

Fineste klutene i skikkelige Sonja-farger:) Likte veldig godt de i bølgemønster! Har begynt med mye bussreising i forbindelse med kurs nå, så tror jeg må opprette et hekletøy. Er herved inspirert!
Klem

i Vinduskarmen sa...

Kule farger!! Ha en fin kveld!

elviras drops sa...

Så fine! Likar fargekombisjonane du bruker. Flink og effektiv du er som får gjort slikt på reise:-)

Ann Elisabeth sa...

Herlig med hjemmelagde kjøkkenkluter - dem er de beste! Og et smart reise-håndarbeid. Kjenner meg igjen der ;)

Ha ei flott uke :)

Berit sa...

fine kluter i nydelige farger. Kluter har man alltid bruk for og er fine som vertinne/veninnegaver. Ha en fin onsdag

Smått og Stort sa...

Så fine de ble! Sånne kluter får man aldri for mange av! Jeg har best erfaring med Tuva-garnet fra Europris til kluter.
Ha en fin dag-
klem fra Sissel

AvMeg sa...

Kjempefine! Det blir jo nesten stas å gjøre reint med slike flotte kluter...nesten ;)

Meta sa...

Sånne kluter er nesten for fine til å brukes.. Har mine på pynt enda,jeg. Er så herlig med farger.:)

Klem fra Meta

Blåbærlina sa...

Helt nydelige!! Har litt lyst til å prøve det bølgemønsteret!
Koselig å høre om båtturen din - med ekspressfart på heklekroken også!
Jeg utnytter også enhver ledig stund med håndarbeid, da blir det mer gjort!!
Nina :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...